Torsdag - 3 dagar före älgjakten

Det har varit en bra dag. Jag somnade som vanligt till hårdare på morgonkvisten och sov gott till halv tio. Det blev ju sent igår efter snabbturen till Borga. Vi kom inte i säng förrän efter ett...

JP kom förbi och hjälpte Gunnar att sätta in det färdigrenoverade fönstret i andra våning. Klättring på stegar är inte G´s starka sida längre. Skönt att det är gjort nu innan nordanvindarna börjar ta i mot den väggen. Det kan skallra i de rutorna ibland när fjällvindarna kastar sig ner hit till oss.

Vi tog en tur in till Dorotea och Gunnar handlade jaktmat till Nåsjön. Jag gick på biblioteket och lånade kassen full. Ett par släktforskningsböcker slank med. Jag har bestämt mig för att forska i min pappa Kurts släkt. Elsa har lovat att hjälpa mig med att komma igång. Det blir kanse en studiecirkel i vinter nere på Näset. På Näset var vi förresten och åt middag idag igen. Jag skäms nästan att säga det. När jag fått min nya höft och tränat till mig litet, skall jag bjuda på middag en gång i veckan! Tack för god mat - som vanligt!

Nu tänker jag börja en ny bok medan de sista kantarellerna blir färdiga och Gunnars jaktkläder tvättas rena i tvättmaskinen. Tänk vad vi har det bra! Sitter och väntar medan det tvättas... Det skulle kvinnorna för 200 år sedan här på gården ha hört. De skulle säkert skakat på huvudet och fortsatt skrubba och sjölja och vrida... God natt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0