21 april

Solen kämpar sig igenom ett lätt molntäcke. Jag har varit inne nu på förmiddagen och låtit tvättmaskinen gå och sorterat färdigt en del papper. Nu skall jag köra en vårdålig väg till Hoting för att få hjälp med bilen: luftfilter, oljefilter och -byte, nya sommardäck och in med en ny bilradio.
Igår mätte Gunnar och jag en massa på "huset på hälla" för att inhandla det vi behöver för att färdigställa det under våren och sommaren. Det skall bli jätteroligt att få ett sommarhus där. Där skall vi bo, umgås och måla, hantverka i skydd för myggen, med underbar utsikt över Bellvikssjön och må bra. Jag känner på mig att det blir ett riktigt "måbrahus".

Jag hade mysiga dagar i Ås med ett 4-årskalas som härlig avslutning. Kolla på bilderna och hör hur det var...




I går gjorde jag en tur genom byn här i Bellvik och tog kameran med mig. det blev inte så mycket, men utanför Hjalmars gamla stuga låg en "gamvespis". Skulle vara spännande att veta dess historia och fått höra vilken mat som lagats på den...

Ha en bra dag alla ni där ute!


Kommentarer
Postat av: Ingrid L

Vilket hus på Hälla? Har Ni skaffat nytt? Hoppas att du mår bra och njuter av seniorlivet. Annars är allt bra med mig. Som senior har jag fulltecknat hela dagarna. Jag förstår då inte alls hur jag har haft tid att jobba.Ha det så gott! Kram Ingrid

2010-04-24 @ 20:18:57
Postat av: Ingrid O

Hej Ingrid L.

Skönt att höra att du har det bra. Huset på hälla är den ofärdiga stugan som står på hälla ovanför vårt på gårn. Vi skall inte flytta så långt!!! Vi gör väl som man gjorde förr - flyttar ut i sommarstugen.

Vi hörs på tel. Kram

2010-04-24 @ 23:48:31
Postat av: Ida

Roligt att läsa vad som händer. Kul ni kommer ner då måste vi ses. Ni är välkomna till Kungälv. Kram fr oss

2010-04-25 @ 11:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0