Fredag 8 mars

En fantastiskt fin dag efter allt regnande. Jag tog på skidorna trots täppt näsa och kanade sakta ner på Avasjön. Där fann jag Kari vid sin skoter och med fiskegrejor. Efter en stund dök Britt och Ante upp. Så kom Gunnar och Jon, Magnus, Pernilla, Isak och till sist Hasse. Det blev fiskande en stund och alla njöt i solen. Ansiktet känns litet varmt ikväll - lagom.

Gunnar lagade en jättegod älgskav och medan Magnus och Pernilla följde Jon till kvällsåkning i backen, poade Isak på här hemma med farfar och farmor. En tur på gröna skotern, en promenad med Nitra, lek med bilarna och kvällsfika: flingorochmjölkmedbanan. En björnsaga och han somnade bakom min rygg på 20 sekunder.
Nu skall jag också snart lägga mig och läsa en stund. Hoppas att jag sover bättre i natt. Jag är trött.

God natt alla vänner överallt. Sov gott.




Jag har glömt att berätta om Borgadraget på Långfredagen. Gunnar och jag hjälper till varje år med att koka kaffe, sälja biljetter och varm korv. Det var skapligt väder i år också med MASSOR med folk. Ca 75 mera än förra året! Tack vare Arne och Birgit Isaksson går det som smort. De lägger varje år ner ett otroligt arbete på Intresseföreningens fisketävling... TACK TACK TACK  för det ni gör för Borgafjäll!

Vet ni att idag - innan påsken är över - såg jag Arne i sin traktor i full färd med att dra ihop ris och frakta ner till UG för att få till en valborgsmässoeld! Finns det ingen mer i byn som känner att det behöver jobbas? Jo, jag vet om att några tokjobbar med skoterspåren, som skotermarodörer hoppar sönder - och sedan gnäller över.

Tack Bengt, Uno (de andra kan jag inte namnen på).

 


Kommentarer
Postat av: à faster i Bellvik

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN MAGNUS, i efterskott!

2010-04-10 @ 17:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0