Torsdag 29 april

Hej alla!
Utanför fönstret i vårljuset faller regnet lätt. Det ser ut som en grå rullgardin framför Bellvikssjön. Men det är ju detta som skall besegra kung vinter och locka fram våren. Vi har tittat på kungen på TV en stund och efter det bäddat för fem i vårt sovrum. Johan med familj kommer i natt för att fira Valborg med oss. Det blir nog Bellvik eftersom vädret verkar bli regn och snö i fjället. Då har vi mer att göra på gårn här med de tre små fröna.

Kari och Hans var förbi på väg till fjället och visade/lämnade bilder. Vad hon är duktig!!! Mitt mål är att lära mig mera av henne. På måndag hänger vi hennes utställning på Sörgården i Dorotea. Konstföreningen är arrangör och alla är välkomna lördag till onsdag. Gå och titta du som bor inte så långt ifrån. Passa på och köp en bild som present till någon du tycker om - kanske till dig själv på Mors Dag...
Nu skall jag fika något. Det blev bara en varm macka till middag med våra gäster. Den har sjunkit undan nu.
Sedan skall jag sätta mig med min bok tills Johan kommer om ca två timmar. Tur att jag är kvällsmänniska!!!

Jag säger God natt och ha en riktigt fin Valborgsmässoafton. Var rädda om er!

En rynkig pensionär njuter av tillvaron vid en fjällsjö i solen.

Rynkor är livets spår, läste jag någonstans. Det är väl så kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0