Fredag 27 augusti

När vi for upp i skogen idag för att plocka hallon, var det kyligt och riktig höstkänsla. Lövträden börjar ta en brunorange färg och det ryker över hyggena av mjölkörtens fröplymer. Jag tycker om hösten. Jag tänder ljus och läser. Mysfaktor 1000!
Ni skall få se litet bilder från mina äventyr de senaste dagarna. Sedan sist var Johan och hans familj här några dagar innan de återvände till Ås.Så packade jaf och hämtade Agneta på Granberget och vi styrde mot Ulvön och underbara, vilsamma dagat utan TV... Vi hade ingen box med oss. Promenader, bad i Östersjön, god mat och dryck och böcker och musik tillsammans med en vän som man trivs jättebra ihop med. Kan man ha det bättre?!

Vi kortade av vistelsen på ön med några dagar, när vi fick veta av Einar att skogen hemma svämmade över av hallon. Det blev två bärplockardagar istället. Så nu ligger 15 liter hallon i frysboxen för att ge oss vitaminer och sommarsmak under mörka vintern.

I morgon kommer vänner från Älmhult på middag efter att ha jagat fågel i Borgafjällen en vecka. Det får bli Gunnars älgskav med nypären (nyupptagna mandelpotatis) och lingonsylt. Till efterrätt blir det mördegskaka med färska hallon på á la Agneta. Jag skall hinna dammsuga av golven också - bara för känsalns skull.

Nu skall jag koja. God natt. (och det är kul när folk ringer och frågar efter min blogg, när jag inte skrivit på ett tag! Tack för uppmuntran och för att ni saknar mina rader ibland.)









Tala om livskvalitet!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0