Söndag 8 augusti

Mörk kväll med gråblå moln. Nu måste man tända lyset tidigt. Sensommaren är på gång och det är härligt tycker jag. Snart är det tändaljustid och bokhögen att läsa växer.

Idag har varit en hektisk dag. Bröllopet på lördag närmar sig och det är många detaljer som skall göras klart.
Jag kom hem från turen till Elvy i går kväll efter att ha kört 95 mil med släpvagn på två dagar! Ganska jobbigt.
Idag vaknade jag inte förrän klockan halv elva!!!!!!! Direkt ner till svägerskan Elsa på elvakaffe. Tack för kaffet och tack för orden att Du saknat mig. Det värmde.
Efter det blev det bakning av tre sorters bröd till kalaset - och en chokladkaka. Så kom Kari och Hans förbi på vägen till Sundsvall. Det är så mysigt med en pratstund och det var skönt att sitta litet. Vi är så glada att ha er som vänner. Gunnar for till skogen och plockade pynt till kalaset. Jag fortsatte att jobba med placeringskorten.
Ikväll har jag lyckats ändra frissantiden till i morgon kväll istället för tisdag - jag kör upp till Lycksele och passar barn eftersom brudparet måste en sväng till Umeå. Sedan tillbaka till Bellvik igen. Gunnar stannar hemma.

I morgon skall jag handla i Doro, hämta paket på posten, baka tunnbröd på Näset och sedan till min frissa i Hoting. Kanske tar jag mig till Lycksele direkt efter det.

Jag tror att du förstår att jag inte hinner så mycket vid datorn resten av veckan....

Kolla mina godingar vid mötet i Lödöse. Sedan god natt.



och så Elvy och jag.


Kommentarer
Postat av: Laila

Vad du e duktig Ingrid. Du knäpper kort och skriver. E inte så flitig på att skriva kommentarer men nu har jag ju gjort det. Jättefina kort... Ha det så bra kramar från Hoting

2010-08-10 @ 15:01:13
Postat av: IL

Hej! Vadan dessa dumheter? Nu har jag väntat flera dagar på att få läsa din blogg. Den är ju så bra!!! Förstår att bröllopet var alldeles underbart. Längtar efter att få läsa.

Kram från Ingrid

2010-08-17 @ 23:21:43
Postat av: Ingrid

Tack skall du ha! Nu har jag i alla fall kommit igång igen. Det blir mera snart. Kram

2010-08-18 @ 18:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0