Tisdag 17 augusti

Så var det gjort. Sista sonen bortgift. Magnus och Pernilla gifte sig i lördags i Margaretakyrkan på Gammplatsen i Lycksele. Yr hade spått regn, men det kom inte en droppe! Sol, litet moln och precis lagom värme omslöt bröllopet. Gäster från Småland, några vänner och vi i familjen Oscarsson blev 25 personer som gladdes med brudparet. Gunnar och jag sov hemma hos Jon och Isak, men de hade jätteduktiga ungdomar som barnvakt under kvällen.
Bröllopet var underbart vackert och lagom i alla hänseenden. Jessica sjöng som vanligt med sin fantastiska röst och Jon vågade! I somras när vi åkte bil tillsammans berättade jag för honom att Lukas sjöng för Petter och Mimman i kyrkan på deras bröllop. -Det vill jag göra för min mamma och pappa också, sa han då. Han och jag hade så litet tid tillsammans, så vi hann inte träna in någon ny sång, men efter funderingar kom vi på en Ulf Lundellåt som skulle passa bra: Lilla kärleken. Jon och Jessica sjöng den tillsammans - så vackert!

Kvällen var fantastisk. Största överraskningarna var fyrverkeriet som Pernilla ordnat genom en kollega och spelmannen, jaktkompisen Hans-Göran Rångefors entrè. Maten var underbart god och stämningen på topp.
Telegram i massor hade kommit och de som kändes mest i hjärtat var från Pernillas farmor Lilly  och från Britta och Åke i Örebro.

Nu är det över. Det som vi tänkt på och jobbat för i flera månader är gjort. Det blev bra, det kändes och känns bra, men tomt. Som Petter sa efter en hel dags badutflykt när han var liten: -Vad ska vi göra nu då?
Magnus och Pernilla. Vi är så glada att ni har varandra och vi önskar er massor med fina stunder resten av era liv!






Nu har jag gjort den första bloggen på den nya datorn. Det var litet knöligt att komma på en ny gång, men det gick bra tillslut. Nu skall jag gå upp och lägga mig i sängen bredvid Jon. Hjalmar har krupit ner i sin koja (läs madrass på golvet inne i hörnet bakom öppna spisen) och hämta krafter inför en dags lek till i morgon. Det är underbart att ha två sexåringar som kompisar!

God natt och sov gott!


Kommentarer
Postat av: kari

Hej. Vad vackert det ser ut vid kyrkan,och för att inte tala om brudparet.Man blir som varm i hjärtat.

Hälsa.

Kram Kari

2010-08-18 @ 08:47:32
Postat av: Bodil

Hej. Många varma hälsningar och gratulationer från oss i Danmark. Vilket brudpar! Ock allt jobb Ni har gjort - så fint.

Kram kram

Sören o. Bodil

2010-08-18 @ 10:31:00
Postat av: Kerstin

Underbart vackert- ALLT! Brudpar, klänning, brudbukett, små kavaljerer och dekorationer. Vilken dag det måste ha varit.

Kramar och varma hälsningar till er alla. Kerstin och David.

2010-08-18 @ 22:21:34
Postat av: Maud Boström

Vilket vackert bröllop.

Vilka härliga barnbarn du har.Vilken fantasi och "lekglädje", det värmer ett förskollärarhjärta/Maud

2010-08-20 @ 07:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0