Torsdag 30 januari

Det är litet ynkligt här idag. I natt vaknade Gunnar av att han inte mådde bra i magen och idag ligger han och fryser och ser allmänt halvdålig ut. Inte många knop just nu. Det enda han inmundigar är te och litet filmjölk.
Gunnar är den siste i raden, som genomgår detta... Sedan skall det väl vara stopp och vi skall kunna vara ute och må gott.

Johan och Hjalmar skall komma i eftermiddag. De har gjort en utflykt för att få rå om varandra - utan systrarna...
De for redan i går kväll. Hanna, Hilde och jag läste sagor till den lilla somnade. Fyraåringen spelade ut sin dramatiska ådra (den är stor!) och klagade: - Hur kan min pappa lämna mig på detta viset? Men hon somnade till slut och har fått sina 11,5 timmar sömn i alla fall.

Solen tittar upp just över trätopparna ovanför lagårn. Andra sidan sjön ligger i gnistrande ljus. Det har kommit ett par centimeter nysnö i natt och allt är dimvitt. Det är vackert, men 17 grader kallt. Litet för kyligt för att vara behagligt att vara ute med en två- och en fyraåring. Men vi måste nog ut en kort stund i alla fall. Jag gruvar eftersom alla skall ha så mycket kläder på sig. Dubbelvik ställning över flickor som inte vill och är alldeles lealösa är inte för farmödrar...

Nu skall dagen fortsätta. Lunch strax och så skall vi ut.
I morgon årets sista dag. Några tankar omkring det ikväll. Hej så länge.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0