Söndag 28 februari

Det har varit en lugn dag. Vi sov länge i morse i ett tyst och tomt hus. Våra gäster från Mönsterås, Pernillas bror Percy med familj, reste i går kväll. De har kommit fram trots snöväder och dåliga vägar. Skönt!

Utanför fönstret har vinden tagit i ordentligt hela dagen. det har nog kommit en decimeter snö och termometern har hållit sig ungefär 5 grader under strecket. Det sved i kinderna när vi gav oss iväg på skidorna Eva och jag, för att avverka dagens motionstur. Det blev en skön tur inne i skogen ner mot Korpån. En och en halv timma trampade vi på och våra kinder var friskt röda när vi gick i mål hos Eva för en kopp kaffe.

Efter en skön dusch läste jag, stickade på Lovikkavantarna till Hanna och Hilde och såg så klart på OS. Så tomt det kommer att bli näs allat är över. Nu hurrar vi för Johan Olsson och hans bronsmedalj på femmilen - och för Anders Södergrens 9ondeplats!! En stund skall jag se på hockeymatchen mellan USA och Canada.

Här får ni se hur vi hade det igår. Idag har vi inte sett upp till trädgränsen ens...

 



En stund vid Lappvallarna med Percy, Helen, Evelina med kompis Elin.







och på kvällen syntes Klöverfjället genom rumsfönstret i gudomigt vackert skimmer.



Nu orkar jag inte längre. Tid att krypa till kojs. Tyvärr läste jag ut min bok igår. Den var superbra, så jag saknar den! Berättar mera om den i morgon.
Jag tar en jakttidning... God natt.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej kära, kära Ingrid. VILKA BILDER!!! Vad jag längtar!!! Wi, Kristofer, Liv och Knut har kommit till stugan i dag. K.

2010-02-28 @ 23:07:35
Postat av: Bodil

Så underbart det ser ut! här har vi snöplask och ett par plusgradar - och fortfarande 35 cm snö på marken. Ganska ovanligt för Danmark. Kram

2010-03-01 @ 10:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0