Onsdag 27 januari



Snö i massor - men inte direkt kaos. Vi här uppe i norr är ju vana vid litet nederbörd. Fyrhjulsdrift, vinterdäck och halkvana - ta sats för att komma igenom drivorna. Ganska härligt faktiskt. Dessutom bor vi så att jag på väg till jobbet (2,5 mil) inte ser en enda bil förrän inne i Dorotea, inte ett stoppljus, inte mer än två vägkorsningar.
Men visst ser bilen läcker ut bakifrån när jag kört in i garaget.

Efter mat och litet vila roade sig Jon och jag med litet fantasilekar i mörkret. Han blir hemma hos farfar i morgon också och Magnus och jag jobbar i Doro.
Nu skall jag läsa färdigt om Arn. Inget kul igentligen för jag vet ju att han dör på slutet...
God natt.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Var rädd om dig i vägkorsningarna!!! Här i Umeå har det och är fortfarande snöstorm.

Solja Krapu var härlig att lyssna till. Visst har du läst hennes bok "Mogen för skrubben"?

Godnatt min kära vän. K.

PS Nanna har fått sin Jakob nu.DS

2010-01-27 @ 23:38:34
Postat av: Kerstin

Hej igen, ett varit föll bort. K.

2010-01-27 @ 23:40:12
Postat av: Bodil

Ja, Nanna har fått sin Jakob. En så fin pojke. Och det mitt i en snöstorm i Danmark! Nanna har alltid haft en bild på snö när hon så Jakobs födelse. Ganska ovanligt här - men det blev så. Hela Köpenhamn var ett snökaos när vi var där i går. Lillpojken är så fin och allt hade gått jättebra. Och så är vi Mormor och Morfar igen. Underbart!

Jag har läst Mogen för skrubben - och skrattat något så gott. Solja Krapu vet något om lärare :-)

Kram B

2010-01-28 @ 17:25:45
Postat av: Ingrid och Gunnar

Hurra i massor för Nanna och den nya lilla människan! Skickar våra varma tankar till dem och till dubbelmormor och dubbelmorfar.

2010-01-28 @ 17:34:47
Postat av: Noomi o Gudmund

Tack för julkort !!

Nu äntligen har vi varit inne och kikat på alla fina bilder och senaste nytt från Bellvik.

Kul att se de härliga bilderna på barnbarnen och de vackra vintervyerna ni njuter av.

otroligt Johan 38.... tiden rusar.

Med oss är det gott. Den här veckan är Gudmund hemma och jobbar annars är han mest nere på Globen (invigning nästa vecka 4/2) kika på SGA-fastigheter och globenwebkamera.

Geir bor numera i Göteborg med flickvännen Lisa . När han inte klättrar är han i Stockholm och jobbar med far sin. Mette går på "Bergs" i Stockholm. Gifte sig sep 2008 och nu är det hon och Mattias som kampar ihop. Nanna är ute på resande fot tillsammans med Stefan nya Zeeland 7 veckor (sommar och sol) vi pratades vid för en stund sedan .allt väl. Det var lite kort...

Många kramar från oss på Byv.

Noomi

2010-01-28 @ 22:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0