Söddag ded tjugofjärde jaduari

Ja, så pratar jag idag. Har haft en riktigt rejäl snuva. Det var länge sedan sist, men nu kom den ordentligt. Det är inte världens drömsituation att ha tre underbara ungar omkring benen samtidigt som näsan rinner konstant, huvudet känns som en fotboll måste känna sig efter en match med Barcelona och hjärnan befaras komma genom öronen när overallbenen måste över vinterskorna. Tack och lov är barn mellan ett och ett halvt och sex toleranta och tycker synd om fajmoj. Men inte går det att prata tyst och stoppa springet i benen för det...

Nu har de kommit fram till Ås och jag har plockat ur hörapparaterna för att känna på tystnaden. Slappade en stund framför "Dirty dancing" på TVn och satte fötterna i fotbad. En varm kopp te till det och Gunnar i Borga för att snickra litet i stugan. I morgon kommer Jon och Magnus och på tisdag börjar jag vikariatet i 2an på Strandenskolan. Jon fär vara med den dagen tills Gunnar kommer hem. Magnus kommer ju till Bellvik på kvällarna efter jobbet. Det skall bli roligt att ha dem här. Till helgen dyker resten av familjen upp.

Du skall jag duscha och krypa ner i mid säng tillsammans bed Ard. (Arn) God datt alla bida vädder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0