Tisdag 26 januari

Idag har varit en jättetrevlig dag i klass 2A! Goa barn och Jon med mig. Han klarade det såååå bra - att vara med de han inte känner och arbeta med skoluppgifter. Han är ju bara sex år...

Vi har fått en mattekille idag. En av fröknarna kom med ettans mattebok som han fick - och hjälp vad han har räknat och skrivit siffror. Det fortsatte när han kom hem, så nu har vi kommit ända till 5. Oh om entusiasmen och vetgirigheten ville vara länge, länge. Fröknar och magistrar, här har ni en utmaning - samma glädje i 9an?



Nu skall jag lägga mig och läsa en stund. I morgon är en skoldag till och mitt huvud blir ganska trött av allt ljud trots att eleverna är snälla och försöker visa hänsyn. De är ju bara 8 år och måste ju få låta ibland.
Sov gott alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0