Torsdag 14 januari

Kallt och vackert!  ----------  Sytt gardiner till huset där nere. ---------------- Tittat på skidskytte.
Ätit Gunnars goda fjällfisk till middag. -------------- Fikat med Elsa och Göte som hälsade på.
Fick hjälp att sätta upp hylla av Jan-Peter. --------------- Sytt färdigt det nya dörrdraperiet till morfars stuga.
Hittade tyg som jag tänkt göra kuddfodral i julklapp till sonhustrurna av. Vad skall det bli av det?

Annars har det varit en alldeles vanlig dag med en massa saker att göra. I morgon åker de sista tomtarna ner i sin låda. Julgardinerna hamnar i sin kista i andra våning och jag skall släppa in vintersolen ordentligt igen. Jag älskar att ha våra köksfönster utan gardiner. Det är så vackert utanför och de gamla fönstren har så fina proportioner.

Vi måste in till Dorotea och handla också, för Magnus med familj kommer i morgon kväll. Men innan vi kör smiter vi nog ner till Fantastiska fiket och får oss en kopp. Hoppas att det är öppet...

Nu kojar jag. God natt.





Kommentarer
Postat av: Elsa

Vilka vackra bilder från gårdagen! Det finns vyer i Bellvik också och tack vare solen och rimfrosten är det hur fint som helst med lite granar, buskar och kuperad terräng, taget från stugeknuten. Det är tur för mig det som tar det mesta från stuguknuten.

Kaffet serveras klockan 11, vi måste också åka och handla så kom vid 11. Hälsningar från Näset.

2010-01-15 @ 10:06:01
Postat av: Gunnel Öhnstedt

Tack för din julhälsning och inbjudan till din blogg, Ingrid. Roligt att få ta del av din vardag.Förstår att barnbarn är nya glädjeämnen i ditt liv. Många år har gått sedan det roliga året jag fick förmånen att arbeta tilsammans med dig,men det känns ändå som igår.Det skulle vara jätteroligt att ses!

Maila när du planerar åka "neröver". kramar Gunnel

2010-01-18 @ 21:30:54
Postat av: Ingrid

Åh Gunnel vad roligt att höra från dig! Jag tänker jätteofta på vår tid tillsammans. Kan du förstå att det är elva!!!! år sedan? och jag har blivit pensionär... Klart att vi skall träffas när jag kommer till stan nästa gång.

Ha det bra till dess. Kramar.

2010-01-18 @ 22:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0