Torsdag 28 januari

Ännu en snordag är till ända. Jag kan inte fatta var all snuva kommer ifrån!!!!! Inga förklaringar täcker allt det som hamnat i näsdukar denna veckan. Nu känner jag mig ju inte sjuk, men snyter fortfarande och är litet smått lättirriterad. Det går att vara trevlig mot barnen - men de vuxna... Jo, i skolan uppför jag väl mig ordentligt. Jag är trött i kroppen fast jag inte gjort något och trött i huvudet av allt möjligt.
I klassrummet idag hände följande: Vi satt alla, jag med, och läste tyst i våra nylånade böcker efter att ha varit på biblioteket. Plötsligt blev det riktigt tyst - Vad var det som hände? frågade barnen. Vi upptäckte att fläkten hade stängts av och vi hörde tystnaden. Det var riktigt otrevligt att märka så påtagligt vilka "osynliga" ljud vi utsätter våra barn för under hela dagar. Kanske det påverkar vår hörsel på lång sikt. Kanske har jag mina hörapparater på grund av det...

I morgon följer Jon med mig till skolan igen. Vi skall måla akvarell. Skall bli kul.

Nu tar jag ur hörapparaterna och kojar. God natt.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej min vän. Du vet att jag saknar dina ord och bilder. Vi har nu så mycket snö och jag längtar efter SOLEN och en klarblå himmel Men de kommer nog. Kram K.

2010-02-02 @ 22:31:47
Postat av: Kerstin

Hej min vän. Du vet att jag saknar dina ord och bilder. Vi har nu så mycket snö och jag längtar efter SOLEN och en klarblå himmel Men de kommer nog. Kram K.

2010-02-02 @ 22:34:01
Postat av: Kerstin

Några rader till: Jag tittade på dina bilder från midsommardagen. Vet du vad jag ser på den mittersta bilde? Jo, allra längst in i bäcken sitter en liten, liten sjöjungfru. Hur har hamnat där? Finns det sjöjungfrur i fjällbäckar?

2010-02-02 @ 22:36:54
Postat av: Ingrid

Hej Kerstin och alla vänner.

Jag har varit i Lycksele hela veckan och inte haft datorn med. På söndag skriver jag igen.



GRATULERAR till MORFAR JAN-PETER! Jag hör av mig. Hälsar på Malin och baby innan jag åker hem.

Kram till er alla.

2010-02-05 @ 20:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0