Onsdag 14 juli

- Alla talar om den otroliga värmeböljan och om hur folk blir sjuka och håller på att dö... Tänk om någon skulle berätta om oss, som håller på att frysa ihjäl! sa Eva när jag mötte henne i morse. Vi var i Borga och fixade i stugan eftersom vi skall ha gäster till helgen. Gode värld vad kallt det var!!! Iskall nordvästlig, kraftig vind och bara 12 grader varmt. Vadå sommarvärmebölja?
Inte ens "bremsen" orkade hålla sig i luften idag. Den låg säkert i höggräset och bidade sin tid.

Vi hade i alla fall en mysig ostochkexstund hos Eva igår kväll. Tack för den. Men det bästa var ändå resultatet av hennes kreativa verksamhet i verkstan. Ni kan inte ana vad jag skall ha om halsen den 14. Helt otroligt fränt! och snyggt! och ovanligt! Skall visa bild på det en annan gång.

Nu är vi tillbaka i Bellvik. Kaffepannan står på om ni kommer.
Men nu skall jag koja. God natt.





(Förlåt dålig svenska! För trött!! Skall vara "lyfts det grå täcket och toppen syns". I nästa stycke naturligtvis:
"Ljuset förtrollar...")


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ingrid, jag ska också koja. Jag är hemma igen efter en solsemester, som flickorna hade fixat. Kristina, Wi, deras barn och Simon skötte om mig på alla vis. David har varit hos Karn och Egon två helger och veckan mellan helgerna var han på ett korttidsboende.Underbara bilder från Borgafjäll!!!!

Godnattkram K.

2010-07-14 @ 23:45:06
Postat av: Ingrid

Så härligt det låter Kerstin! Det är du värd tusen gånger om. Kul att ha flickor som bryr sig.

Gunnar hälsar.

2010-07-15 @ 13:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0