Onsdag 7 juli

Hej alla.

Idag hjälpte Petter oss med att lägga en ny ränndal på lagårdstaket. Så skönt att ha det tätt så att inte vattnet droppar in på lagårdsbotten. Han är så duktig och vi är så tacksamma! GOA Petter, vi är så glada att du finns!
Jan-Peter kom och pratade och vips hade det fixat sig med markmatta och beställning av singel till "golvet" som Johan och Gunnar jobbade med. Häääärligt. Det känns så bra att ha bra förråd inför kommande år.

Lukas, Olle och jag har sysslat med annat: bakat rabarberkaka, badat nere på Näsudden (i morgon skall ni få se en rolig serie på olika dykstilar!), läst för mopedkortet, passat lillhunden och stekt abborrfiléer. Det har varit en jättebra dag. Jag ser fram emot när ni kommer nästa gång!

Nu sitter jag ensam i stugan i Borga. Gunnar är hemma med hundarna. Kari och jag skall sätta upp utställningen på Borgagården i morgon bitti. Regnmoln har stannat upp just ovanför byn och det skvittrar litet. När jag tittar ut genom fönstret och ser lövskogen runt stugan, kan jag lätt föreställa mig mygg-knott-svemyanfallet, som skulle komma om jag gick ut dit. Glad att det finns en skön soffa att krypa upp i och en åtfri säng att sova i inatt!
Nu är Spanien i VM-final. Jättekul tycker jag. Synd bara att deras motståndare inte blir Paraguay.

Jag skall titta i min telefon nu och längta efter de två på bilden, som Pernilla skickade, Isak och Jon. Sedan skall jag sova en stund. God natt.

Kommentarer
Postat av: kari

Tänkte just på dig och ett svalt skönt lagom väder i Borga (trost mygg o sveen )när jag pustande o stånkande försökte sova i Sundsvalls tropiska värme bölja...tror att jag ska lägga en isklamp under huvudkudden imorn// Kari

2010-07-09 @ 07:28:26
Postat av: Ingrid

Ja, här har varit lagom, nästan litet kyligt inne i stugan.

Du, håll ögonen öppna efter en datorväska 17 tum...

Hälsa Hans och kocken. Kram

2010-07-09 @ 23:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0