Fredag 12 mars

Nu är det som vanligt igen. Regnet har slutat och temperaturen sjunkit till minus 5 ungefär. Solen har kikat fram litet då och då idag. En stund när vi fikade uppe vid Rödingsjön var det riktigt skönt. Bakom en lund med granar nådde den västliga vinden oss inte. Gunnar eldade och gjorde varma mackor åt oss. Småpojkarna "fiskade" ett par minuter och fick, som tur var, upp var sin liten röding. Det blir förrätt till middagen i morgon - 2 cm fisk per man...
När vi kom hem kom Anders, Laila, Lovisa och Norton och hälsade på oss. Vi drack kaffe och hade en trevlig stund. Roligt när folk bara kommer och tittar förbi. Det blir anspråkslöst och otvunget då och alla tar det som det är. Alla ni andra är också välkomna!
På kvällskvisten tog jag skidorna och åkte en runda på drygt en timma ner efter Korpån och mot Oxsjöleden och nästan tvärs över Avasjön. Det var så vackert och bara Klöverfjället hade mössa på sig. Det är (med risk för att bli tjatig) nså härligt att kunna åka utan att det gör ont!

Nu skall vi snart titta och höra på Skavlan. Charlotte Kalla skall ju vara där ikväll! I morgon ser vi på 5-milen i Holmenkollen. Håller självklart på Anders Södergren i första hand och resten av de våra i andra hand.

Innan jag säger god natt skall ni få dagens Isakhistoria: När vi satt i pulkan och Gunnar just skulle starta skotern, tittade Isak upp på mig och sa: - Jag är beredd nu farmor. (Han är alltså bara två och ett halvt!!!)

Nu säger jag God natt.

 

Kommentarer
Postat av: Elsa

Gomorron! Ser att ni fått ordning på vädret och det är väl skönt.Här är det kalasväder idag och det hoppas jag att ni också har. Och som tur är så är vi inte i Lycksele idag som förra lördagen när det var vackert väder. I dag jag kan åtminstone gå ut en stund i solen, det ska bli skönt. Ni har tur som har Jon och Isak som fixar mat på bordet.

Hälsa alla och ha det så bra på fjällturen!

2010-03-13 @ 08:50:51
Postat av: kari

Hej...vilken lyckad pulka-premiärtur med mackor och fiskelycka,kul med nya bilder man känner liksom att man är med fast man är 38 mil bort.

Här i Sundsvall är det också soligt idag men med väldigt kalla vindar, så det är varmare inomhus ,nu laddar jag för schlagerfestivalen alldeles själv, Hans är i stugan med gäster.

Ha en trevlig kväll o hälsa :)

2010-03-13 @ 16:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0