måndag 3 maj

Några rader innan vi ger oss iväg.

"O hur härligt majsol ler..." sjöng vi på första maj. Se hur det såg ut här hos oss!!!!



Nu har det blivit bättre med sol och snösmältning i två dagar. Våren kommer nog såsmåningom.
Dagen har jag ägnat åt att hjälpa Kari att sätta upp hennes utställning i Dorotea.
Alla ni som kan - GÅ OCH TITTA! Det är otroligt fina bilder med motiv som renar, fåglar, is och snö. Där är höstfärger och bubblande, forsande fjällbäckar jämte gyllene solstrålar som använder is- och snövidder som landningsbana. Jag har redan bestämt några som jag skall köpa...

Johan med familj har varit här i helgen. Mina hörapparater har fått förslitningsskador! Jag vet inte hur många "Farmor" som har gått igenom dem. Jag har haft jätteroligt, men jag är ganska trött.




Magnus jobbar i Dorotea medan vi är borta och ser till att gården är bebodd. Kanske Bellvikssjön har gått upp när jag är här igen. Då är vi ju framme i den 18 maj.

Nu skall jag bara klippa till några skinnbitar som skall bli kaffepåsar medan Gunnar kör - han brukar vilja göra det. Sedan blir det direkt i säng och få sex timmars sömn innan Gunnar hojtar.
God natt alla mina vänner.
Jo, förresten -tack för kaffestunden på Fantastiska Fiket i kvällningen. Mysigt att prata en stund och JP, glöm inte vad du lovade att du skulle göra under morgondagen! Vi tycker om dig, uppskattar dig och är rädda om dig!

God natt igen.

Kommentarer
Postat av: Elsa

Ha en trevlig resa och kom hem välbehållna! Det grönskar nog när du är tillbaka i Bellvik. Vi kommer efter när det gäller våren, men desto mera uppskattat av oss.

2010-05-03 @ 23:13:05
Postat av: Kerstin

Kör försiktigt och välkomna upp till norr igen.

Jag gläds åt att se Johans härliga ungar.K.

2010-05-04 @ 22:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0