Måndag 31 maj

Juni - sommarmånad! Bara några timmar kvar. Solen lyser över Fågelberget på andra sidan sjön, men vinden blåser kall fortfarande. Jag tycker att det är bra - för myggorna dröjer! Det är så hemskt att dra allt röjt ris om det surrar runt öronen, knotten kryper in i ögonen och myggorna sticks i nacken. Jag önskar att jag vore som Mary Poppins som kunde peka med sitt finger och få saker att röra sig. Då skulle jag fixa allt ris det första jag gjorde. Det är sanslöst mycket!!!
Men det blir såå fint där vi gått fram. Se här.



Med Jon i huset är dagen fokuserad på arbete. Han älskar att vara med Gunnar och jobba med allt möjligt. Till och med cykeln får stå. Idag började de med att såga ner några dödförklarade aspar bort i hägna. Efter det var det litet vedsågning och när vi just hade fikat, ringde Elsa och väntade med kaffe och kakaor på Fantastiska Fiket. Vi åkte dit så klart och "tryckte ner" hennes harliga chokladrutor och bullar. Farfar och Jon hämtade grus till gjutande av plitar i huset på Hälla medan jag lagade lunch, som vi intog i solen på däcket. Disk, gräsklippning, risdragning, middagslagning, disk igen (nu SKALL det bli en diskmaskin!!!!) och så hjälpa Gunnar vid gjutandet.

Nu är dagen slut. Kvar är bara att klippa håret på Gunnar. Nu får det bli sommarkort!
Jag längtar till sängen och till min egen stund med boken.

God natt alla där ute och sov gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0