Onsdag 26 maj

En ovanligt tyst stund kastar sig över mig. Isak ramlade ihop av trötthet klockan sju efter: prat med pappa från sex, lek med farmor till nio, ute i röjningen med "motorsåg" (läs pinne) till elva, fika hos Elsa på Näset där tre! kakor med choklad på försvann i magen, göra fläskpannkaka till Gunnar och JP, klockan ett handlartur till Dorotea och med farmor in på fem affärer!! hem och åka fyrhjuling och traktor med farfar, laga mat tills pappa kom hem, äta middag och sitta i pappas knä en stund... Dödstrött och somnade på tre minuter.
Gunnar och Magnus gick ut i snickarboa för att jobba på knivar = TYST. 

Magnus har jour och jag får vara beredd att vara sovkompis i natt om han skulle behöva rycka ut och åka in till Dorotea, så nu skall jag strax koja. Skall bara prata med kusin Ulf om en liten stund först.

Vi hörs i morgon. God natt.

 


Kommentarer
Postat av: Bodil

Det är ju underbart att vare mormor eller farmor. Jag var hos Sophie förra veckan och njöt. I pingst var Nanna här med Jakob och jag njöt!

Och det är inte bara barnen som slocknar på kvällen. Så trött man blir och så gott man sover :-) Vi åt första potatisen från trädgårdslandet i går. Små små men sköna. Nu blir det väl snart sommar på riktigt - fast vi i natt hade bara 2 gr plus. Kram kram

2010-05-27 @ 10:53:30
Postat av: Bodil

Glömde att säga att det är skönt att du är tillbaks med nytt och med så fina bilder

B

2010-05-27 @ 10:55:29
Postat av: Lina i Luleå

Hej ingrid! Fina bilder! Hur går det med höften förresten?

2010-05-27 @ 19:06:02
Postat av: Ingrid

Hej Bodil.

Härligt att höra ifrån dig. Jag förstår att ni har det bra med era små. Det är underbart att umgås med dem. Mår ni andra bra?

Kommer ni uppöver något i sommar? Det skulle vara SÅ roligt att träffas. Vi skall göra en resa till Ishavet, Gunnar och jag, alldeles fel håll... Jag vet inte om jag lyckas få med honom söderut också.

Hälsa Sören och "barnen".

2010-05-27 @ 21:03:01
Postat av: Ingrid igen

Hej Lina.

Så kul att höra ifrån dig. Skönt att mammas op gick bra. Jag har det jättebra med min höft. Tränar för fullt, just nu med att dra ris yill stora eldningsbara högar, eftersom JP har röjt sly i fem dagar!

Ha det bra.

2010-05-27 @ 21:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0