Onsdag 6 april

Nu tar vi en liten paus i jobbandet. Gunnar har lagt sig på soffan och jag skriver till er.

 Som ni ser på bilderna har vi varit en sväng till Borga på diverse äventyr. SMHI varnade för tråkigt väder, men fick som tur var fel. Solen har lockat fram fräknar och värmt våra sinnen. Det är underbart att känna våren efter vintern (Jo jag gillar vintern och snöandet också!). Det plaskar om fötterna här utanför bron nu och jag jämför barmarksfläcken framför huset med hur det såg ut för 37 år sedan, då vi kom hem med Magnus från BB. Det är en vecka kvar för han fyller år i morgon. Det var nog ungefär lika då som nu.

Vi är klara med årets ved! Det känns helt jättebra!!!! Nu skall bara vårens torra luft göra att vi får perfekt eldning under den kommande vintern. Man sa alltid förr att veden skall in i veboa strax före midsommar - annars börjar den ta åt sig sommarens fukt igen. Kloka ord sprungna ur många års erfarenhet. Våra barnbarn Olle och Jon har frågat om de får hjälpa till med det jobbet. Jag tror det sparas till någonting, så litet lön hoppas de nog på...

Nu när snön tinar bort runt huset syns det verkligen vad vi behöver göra i sommar! Det måste bli en ny gång fram till brokvisten och diverse målerijobb. Det blir inköp av några fler stora krukor och plantering i dem istället för rabatter (som jag inte klarar av att sköta - har inte alls gröna fingrar!). Men innan vi börjar med det jobbet, skall vi kasta oss över Hällastugan. Kanske kan vi använda den i höst. Rapporter från det jobbet kommer framöver.

Nu skall jag ta fram symaskinen och sy gardiner till ett sovrum i Borga och till Petters kök i Vilhelmina.
Ha det bra.






Kommentarer
Postat av: Mia

Hej, oj vilket jobb med all den veden. Skönt att ha det gjort. Härligt att det börjar att ta på snön ni har. Här kvittrar vårfåglarna för fullt och emellanåt har vi riktigt härliga vårdagar. Nu regnar det dock men väntar på solen igen så jag kan åka ut till havet och njuta. Ha det så gott. Hälsn Mia i Kba

2011-04-06 @ 19:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0