Söndag 10 april




JÄTTESTORT  GRATTIS  TILL HILDE  5 ÅR !

Vi firar dig Hilde när du kommer till oss nästa gång. Det dröjer ju inte så länge. Tårta och paket väntar på dig. Vi längtar efter att få krama dig och ha mysigt tillsammans. Det var länge sedan nu.

När du föddes för fem år sedan var farmor i Nepal. Jag satt på ett internetcafé i en sherpaby, 3500 m.ö.h, och tittade på min mail eftersom det var sista chansen innan vi började sista etappen mot Everets Base Camp. Då såg jag att pappa hade skrivit till mig bara tio minuter tidigare att du var född. Det tog alltså 40 minuter från din födelse till mig i Himalaya att få veta! Jag ropade till och tårarna rann. En ung sherpa kom fram och frågade om allt var OK och jag berättade att jag hade blivit farmor till en liten Hilde. Då berättade han på sitt språk för fem andra killar, som satt där och alla hurrade för dig och klappade händerna. Det kändes så stort!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0