Onsdag 23 februari

Denna veckan är våra tankar inte hemma. De är med några av dem vi älskar mest - hela tiden.
Det är svårt att vara i vardagen, men det måste man ju. Det gäller att se sig om och hitta positiva saker runt omkring. Det finns det ju. Jag vet det.

Jag är hemma från Ås och har nu samlat några bilder från dagarna där. Dessutom är gratulationerna med till vårt äldsta barnbarn Lukas. Han fyllde 16 - skoterålder - i söndags. 



Jag har alltså varit farmor i Ås tillsammans med mormor Sigrid, medan mamma och pappa jobbat i Oslo. Det var intensivt och jättetrevligt. Barnen var superbussiga och skötte sig bra på dagis, skidträning inomhus, gympaträning, kyrkbesök, skidtävling, lek utanför huset, gömma sig i mörkret inne, picknick under bordet och alla gröttallrikar och pannkakor.
På dagarna var vi gamlingar på stan och uträttade ärenden (läs shoppade...). TACK Sigrid för den otroligt goda lunchen på thairestaurangen Lilla Siam. Rekommenderas.
Det kändes ledsamt att säga adjö till dem fastän jag vet att vi skall ses ganska snart igen. De är så goa!

Här får ni se litet bilder därifrån.







Just nu sitter jag i Borga och njuter av tystnaden. I morgon är det Bellvik igen. Jag ser fram emot en framtid när vi kan vara här en hel vecka och bara vara ute bland fjällen. Jag vill få sol i ansiktet, laga mat på Murikkan och koka kaffe i svartkaffepannan. Det blir nog snart. Jag vill se småkillarna på skidor och Lukas på sin röda skoter. Den tiden kommer Ingrid. Nu skall jag gå in i mitt rum - bättre temperatur i kväll - och läsa en stund innan jag somnar.  God natt ni alla våra vänner därute. Tänk på oss och håll tummen att allt går bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0