Söndag 13 februari

Köldens månad?! Det har varit ganska bra temperatur i helgen, sådär -7 till - 12. Det har kännts skönt att sparka och gå med Nitra.( Idag sprang hon ca 7 km och det tog oss en timma. Vi stannade och tränade annat också under tiden. Hon är duktig.) Men ikväll kryper kvicksilvret sakta neråt. Just nu gick det under -16.

Igår kom Hans för att hjälpa till med den sista vedhuggningen. Det var ganska fort bortgjort och däremellan hade vi en mysig kväll, trevligt prat och skidskytte. Jag har haft symaskinen på köksbordet hela helgen och sytt gardiner, som skall upp i Borga nästa gång jag kommer dit. Bra att ha det gjort!

Veckan som kommer skall jag vara farmor i Ås. Malin är redan i Oslo och arbetar och på torsdag reser Johan också dit. Jag får sällskap med mormor Sigrid och vi tänker ha mysigt och gå kylslagna promenader på dagarna. På kvällar är vi barnsällskap, vilket brukar gå bra. Vi kompletterar varandra.

Det blir alltså tyst här nu en vecka. Gunnar kan inte blogga...
God natt och sov gott till nästa måndag kväll.


Kommentarer
Postat av: ?

Det blir lite länge att sova det!

Ha det så trevligt i Ås som farmor!

2011-02-14 @ 12:49:48
Postat av: J

Hej,

såg tidigare att du sökte boktips. Har du läst Morden i Arvesund? Det är fyra, knasiga, lättlästa böcker av Sten Lindqvist. Kanske kan passa med Jämtlandsböcker när du åker till Ås :)

2011-02-14 @ 18:29:14
Postat av: Ingrid

Kul att få kommentarer. Hade varit ännu roligare att veta vilka ni är.

Tack för boktipset. Skall kolla i stan i morgon.

2011-02-14 @ 19:57:50
Postat av: Anonym

Hallå mitt i natta!!

Sitter på nattevakt på Rikshospitalet mitt i de drygaste timmarna. Ær trøtt och fryser. Længtar hem!!! Då ær det gott att rulla runt bland bilderna på din blogg. Se alla ansikten och kænna att jag har mitt liv dærhemma. Hoppas allt går hemma i Ås. Det ær GULD att ni kan hjælpa oss dom hær dagarna.

Kramar Malin

2011-02-16 @ 03:09:53
Postat av: Malin

Hallå mitt i natta!!

Sitter på nattevakt på Rikshospitalet mitt i de drygaste timmarna. Ær trøtt och fryser. Længtar hem!!! Då ær det gott att rulla runt bland bilderna på din blogg. Se alla ansikten och kænna att jag har mitt liv dærhemma. Hoppas allt går hemma i Ås. Det ær GULD att ni kan hjælpa oss dom hær dagarna.

Kramar Malin

2011-02-16 @ 03:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0