Fredag 14 januari

Hej på er. Nu är vi hemma i Bellvik efter några dagar i stugan i Borgafjäll. Våra grannar kan koppla av i bevakningen av vårt hem. Det är inte kul att måsta vara så på sin vakt mot objudna gäster att de grannar som är hemma alltid håller vakt och meddelar oss vilka bilar som är uppe på gården. Mobiltelefon är bra! Men så är det nu och vi hjälps åt. Skönt att vi har bra grannar!

När vi kom hem var huset ganska utkylt, så nu eldar vi för fulla segel både i vedspisen och kakelugnen. Sakta stiger temperaturen i sovrummen. Det var 10 när vi kom... Tomtarna är fortfarande kvar och granen har börjat växa! Eftersom jag skall vara borta nästa vecka får Gunnar och Magnus njuta? av det tills nästa helg. Det ser kul ut med ljusgröna små skott  på vår vackra gran. Om jag tar ner kulorna, kanske vi kan ha den kvar som en januarigran i mörkret.

Veckan i stugan var fylld av arbete. Det känns som roligt att göra färdigt och fint. En del skräp har vi rensat ut, möblerat om och tagit dit nytt. Nu har vi 8 sängplatser och om man vill trängas litet kan det vara 12. Nästa projekt blir att få upp en bokhylla till för förvaring, en röd stol till, gardiner både uppe och nere och litet lister här och var.
Vad skall vi göra sen då???



Så här ser vår underbara stuga ut. Vi har tänkt oss att hyra ut den några veckor i vinter, för det är dyrt att ha stuga! Men vi vill att det skall vara folk som vi kan lita på. Gärna bekanta eller bekantas bekanta. Det blir inte under vecka 10 (vårt sportlov) eller veckorna runr påsk och vid Valbrg, för då vill våra pojkar kunna utnyttja den. Men vet du någon som är intresserad, kan du ju kontakta oss: [email protected] för mera uppgifter.



Nu blir det en TV-kväll med Skavlan och Let´s Dance. Ha det så bra ni där ute. Termometern här visar på -28,3.
God natt.

Kommentarer
Postat av: A-E & sambon

Har ni frusse bort? Vi har lyckats hålla värmen iaf. Idag har vi haft -8gr och det är ju rena vårkänslor som kommer.

Eran stuga ser supermysig ut och soffhörnet verkar väl insovit!

Ha det gott och så får vi hoppas vi ses nån gång i år!!!

2011-01-18 @ 21:27:16
URL: http://aehandmade.wordpress.com/
Postat av: Kari

Den planksteken gick inte av för hackor....det vattnas i munnen bara jag tänker på den...SUPERGOTT!! Tack för en trevlig kväll, som vanligt!

Här nere har vi ingenting annat för oss än å skotta snö.......eller som nu hacka is.

Kram Sundsvallsgänget.

2011-01-19 @ 16:29:27
Postat av: Mia

Hej, sitter o kollar runt bland bloggar och söker på bellvik och då kommer din sida fram. Vad trevligt. Jag som mer eller mindre vuxit upp på somrarna i Bellvik. Jag är Ingeborg och Amandus Vallins äldsta barnbarn. Maria Vallin. Ivans dotter. Jag bor i Kungsbacka söder om Göteborg. Härligt att se alla fina bilder och så fint du skriver.

Ska följa dig vidare framöver. Längtar som alltid norröver. Hälsningar från Mia

2011-01-21 @ 00:04:13
Postat av: Ingrid

Hej Mia! Välkommen till min blogg. Jag har flyttat norrut - från Göteborg (Landala Egna hem) 1972...

Jag kände Mandus och Bojan ganska väl. Gunnar och Mandus var ju jaktkamrater och hade mycket kul ihop.

Välkommen när du kommer häråt.

2011-01-21 @ 18:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0