Måndag 24 januari

Jag har inte lätt att skriva nu. Allt det mina tankar rör sig om vill jag inte lämna ut på nätet. Det är svårt ibland att vara positiv och inte knyta näven åt han eller om det nu är en hon, som beslutar hur livet skall bli för oss människor. Allt beror ju inte på val vi gör själva... Och inte hjälper det någon om jag är negativ. Det går snart över.

Idag har jag i alla fall haft en fin dag i klass tre på Strandenskolan i Dorotea. Jag blir så glad när jag får vikariera för Yvonne. Hon och kollegan Rose-Marie gör ett superjobb med "sina" barn. Där finns en härlig arbetsglädje och en fantastisk arbetsdiciplin hos dessa tioåringar. Vi har målat akvarell idag mellan matten. svenskan och NOn. De går verkligen in för det med liv och lust. Skall visa en bild på något konstverk i morgon.

Nu skall jag lägga mig och sova så att jag orkar vara en glad fröken i morgon också. God natt. 

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej, ja det tar mest bara en massa energi att gå runt o vara arg eller bara tanken på det gör det med. Men man måste ju reagera.

Vad härligt det låter med att ni måla akvarell i klassen du var. Du har underbara bilder i din header. Nu längtar jag efter sol och värme. Här ska regna och sen i em blir det kallare igen. Halt som bara den. Jag har två dvärgschnauzrar, tjejer, blandras med engelsk cockerspaniel. De får mig ut och det är härligt. Pappa Ivan var på vårt land igår och tog ner ett stort träd. Själv! Enveten och inte vänta på att någon är med han. Men han gillar att hålla igång och arbeta så nu har han ju o göra ett tag. Han har gått i pension men har jobbat med att köra gräs och klottersanera åt elverket i perioder. Han gillar att hålla igång... hm, kan det vara ett släktdrag kanske. Jag vet var jag fått min arbetssamhet ifrån. Vallins släkten. Min älskade farmor och farfar som var otroligt arbetssamma. Ja det finns otroligt härliga minnen av mina somrar tillsammans med dem...de finns med mig, alltid. Ha en underbar dag. Hälsningar Mia i Kba

2011-01-25 @ 08:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0