Onsdag 22 juni

Nu är det tyst i Bellvik. Pernilla och pojkarna har för ett par timmar sedan startat mot Mönsterås och mormor Solveig. Jag förstår att hon längtar. Gunnar hämtar sig från sin urförkylning och gör inte så mycket idag. Jag har fixat med resematsäcken efter att ha pysslat med pojkarna så att Pernilla fick sova ut innan körandet. Så var vi nere på Fantastiska Fiket och drack elvakaffe innan det var dags för lunch och deras avfärd.
Tänk, när de kommer tillbaka är de bara två mil bort! Då blir det inte svårt att köra in och vara barnvakt för ett sammanträde i två timmar... Det blir lyxigt att ha det så. Men först skall de nog tillbringa nätterna i Bellvik medan de jobbar i sitt hus med restaurering och inflytt av alla grejor.

Igår var pojkarna och jag i Vilhelmina och hälsade på kusinerna i några timmar. Det är så härligt att se dem tillsammans. Olle är så snäll mot de mindre och får beundran i massor tillbaka. Lukas kom hem och hade jobbat litet och det hade gått bra. SÅÅÅÅ skönt att se allt gå åt rätt håll!

Nu kommer de senaste bilderna för er att titta på.
Det skall bli skönt att ta sin bok ikväll och ligga ensam i sängen utan risk att få fötter i ansiktet eller ett huvud i magen.
Ha det bra alla ni som läser. (Ni får gärna kommentera... Det vore kul.)






Kommentarer
Postat av: A-E

F´låt men jag är både trög å trött. Menar du Statoil i Hemavan? Tur att jag snart får semester.

Tack snälla du!

2011-06-22 @ 21:43:40
URL: http://aehandmade.wordpress.com/
Postat av: Ingrid

Japp. Det är Statoil i Hemavan. Gunnars systerson har börjat arbeta i Mo och kör förbi ert ungefär var tredje vecka på väg dit. Jag får skicka med honom. Så om du vill kommer ett lass böcker när de är på väg till jobbet - tills mina är slut...

Du måste säga om du vill ha. Det är böcker jag läst med skiftande behållning, men bara läser en gång. Du behöver inte redovisa vad du gör med dem sedan!



Ha det bra och hälsa sambon!

2011-06-22 @ 23:01:28
Postat av: Elsa

Grattis Lillebror på din födelsedag!

I år stämde födelsedagen med den den dag du föddes på, Johannes Döparens Dag.

Grattis, Grattis Nils Gunnar!

2011-06-24 @ 12:53:36
Postat av: Linda Nordh

Förstår att det blir härligt att ha dem så nära! Det är verkligen skoj att de flyttar till Dorotea! Dessutom till ett område som verkligen haft generationsskifte nu sista åren och fler hus är på väg att säljas till yngre par och familjer!

Trevlig midsommar!

2011-06-25 @ 12:24:46
URL: http://lindaskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0