Torsdag 24 november

Precis en månad kvar till Julafton. Vad tiden har rusat! Det är mycket kvar som skall göras. Imorgon måste vi in till Dorotea en sväng, sedan blir det julgranshuggning, skorpbakning och fortsättning på tapetseringen. Jag blir avundsjuk på alla som gör adventsfint och hänger upp stjärnor och plockar fram adventstakar. Hos oss ser det ut som hejsan. TV-rummets ALLA saker är fördelade på köket, hallen och det andra rummet. Vi skall alltså tapetsera. Efter det blir det ännu värre!!! Det andra rummet skall också tapetseras och sedan SKALL GUNNAR SLIPA OCH LACKA BÅDA GOLVEN. (Han har pratat om detta i ett år! Det är inte jag.) Då kommer vi att ha allt i köket och hallen. Lördag till torsdag kommer vi att få leva på mackor för vi kommer inte åt spisen...

Så fortsätter vi i Nepal.
Sista morgonen i Chitwan gick vi en lång sväng nerefter floden, men noshörningarna gäckade oss även då. Efter frukost skeppades vi över floden och färden till Kathmandu var igång. Inte kul såklart!



Så hade vi nu bara två dagar kvar. Dag ett skulle vi först träffa Birendra och Biva och prata om Parents Day, sedan skulle vi äta lunch hos Pasangs familj och göra ett besök på Boudanath, den stora stupan som ligger inte långt från där de bor och efter det bjuda våra killar på middag.
Det blev ett besök på skolan - med barn - innan lunch. Det var bara så mysigt. Vi träffade våra fadderbarn och fotograferades tillsammans med dem och så pratade vi med andra barn och gjorde besök i deras klasser.
Lunchen - Dal Bath såklart var den bästa vi hittills ätit och det var så roligt att träffa mamman och systrarna igen.

Vi promenerade bort till Boudanath. Jag bara älskar det stället. Trots alla människor som går runt sin helgedom (en gång, tre eller sju gånger) vilar där ett lugn, som inte går att förklara. Vi gick runt och tittade, strosade och till slut köpte jag min present till mig själv: en äkta handmålad mandala (tanka säger de tibetanska budditerna) som skall ramas in i guldram och hamna på väggen här i Bellvik.



Sista dagen då vi var hedersgäster på skolans högtidsdag Parent´s Day berättar jag om nästa gång.
Nu är klockan strax halv tolv och jag är trött.
God natt!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej vänner, om jag känner er två rätt, och det vet jag att jag gör, så kommer ert hus att stråla av ljus, värme och kärlek på julaftonsmorgon!!!!

Godnatt kära Ingrid och Gunnar. K.

2011-11-24 @ 23:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0