Lördag 15 oktober

En fantastisk dag! Höstsol, klar, kall luft och vindstilla. Hilde, Hanna och jag började med att bara vara i flera timmar. Vi fikade och pratade, myste framför Bolibompa en stund och hade bara skönt. Så körde vi igång med att göra mos av de äpplen som var kvar. Jag skalade och tog ur kärnhusen och flickorna delade och lade i grytan. När de var uppmjukade körde vi det genom köttkvarnen och så kokade jag upp det med litet socker.
Lunchen åt vi ute på däcket och det dröjde inte länge innan Pernilla kom med pojkgänget: Hjalmar, Jon och Isak. Grilla på Hälla och leka på gården.
När de farit till Dorotea åt flickorna och jag lax och efter det var det dags för filmen "Mary Poppins" och lördagsgodis.

Så plötsligt dök pappa Johan upp efter en förkortad jakthelg. Han kojade med flickorna och de kör hem litet tidigare imorgon.
Jag skall lägga mig nu med min bok en stund. God natt.


Kommentarer
Postat av: IL

Upp och hoppa nu Ingrid! Klockan är 09.30. Hoppas att denna dag blir lika härlig som gårdagen. Hösten är årstiden jag gillar allra bäst. Friskt och skönt för det mesta. Ha en bra dag. Kram från Ingrid

2011-10-16 @ 09:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0