Fredag 23 september

Det har varit så mycket att göra denna veckan...
* Kalas för Jon som fyllde 8 år
* städat andra våning, nästan en dag per rum...
* tvättat massor med lakan - visste inte att jag hade så många!
* styckat, förpackat och malt av maycket älgkött.
* lagat trasiga jaktbyxor
* skrivit text i alla tre albumen (det har blivit tre!! sedan påsk)
* dessutom har jag gått en timma om dagen och cyklat på min motionscykel
* vikarierat i år 3 en dag

Inte konstigt att jag inte skrivit här någonting, eller?

Nu har Gunnar kört till Nåsjön för att försöka få ner några älgar till innan det är slut med septemberjakten. Det kan ju vara snö i oktober, man kan aldrig veta här uppe i fjällen. Det blir alltså tyst och lugnt i helgen.
Jag skall vara ute och röra på mig och hoppas att jag slipper regnrocken och stövlarna. Kanske jag kan få sytt gardinerna och hängt upp dem.

Kerstin Lundström ringde mig i veckan, när Georg Riedel varit på TV, och vi minndes med glädje den gången våra elever spelade och sjöng med honom och hans musiker. Vilka fantastiska upplevelser vi haft i skolan. Då skrevs det positiva och upplyftande inslag om Strandenskolan. När jag läser det som skrivs idag blir jag beklämd och arg. Jag vet hur lärarna kämpar och i de allra flesta fall gör mycket bra jobb. Det är bedrövligt att inte kunna försvara sig när föräldrar och andra skriver sådant som inte alls är sant eller bara sett ur en vinkel. Skolan får ju inte berätta hur det igentligen har gått till.

Nu är det snart den 24 september. Om en månad är jag i Kathmandu och har framför mig ett par spännande veckor. Det börjar pirra litet.
Nu skall jag lägga mig och sova. God natt.

 

Kommentarer
Postat av: Kari

Hej Ingrid.

Hoppas verkligen du slipper stövlar & regnjacka. Här skiner solen och det är en underbar dag lagom till att vi nu sticker iväg på vår årliga Open Tratt sammankomst, iår blir det kräftor,svamp och troligen många glada skratt, vi börjar redan kl 11.00......alla "trattisar" hälsar :)

2011-09-24 @ 10:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0