Lördag 17 september

För 36 år sedan låg jag i Lycksele med en två dagar gammal Petter och hörde vargarna yla uppe i djurparken. Jag kände mig jätterik med tre pojkar. Magnus var bara ett är och fem månader och Johan var tre år och åtta månader! Jag visste att det skulle bli en jobbig höst med älgjakt, lingonkokning och allt annat. Men vad gjorde väl det.
I förrgår var Gunnar och jag till Vilhelmina och gratulerade vårt födelsedagsbarn. Vi började en stund i ishallen och såg Olle träna hockey. Petter är med och tränar tioåringarna denna säsongen. Sedan for vi upp till Bergbacka och fikade i deras underbart fina nymålade och upprustade kök. De har verkligen gjort ett bra jobb där.

GRATULERAR  PETTER!!!  Vi hoppas pappa och jag att du får ett fint år med glädje och en massa fina upplevelser.

Idag har jag varit här hemma på gården och plockat, sorterat och slängt. Det behövs efter en intensiv sommar. Gunnar är i Nåsjön och jagar så det är lugnt. Elvakaffe drack jag på Fantastiska Fiket. Skönt att det inte bara är sommaröppet! Magnus och Jon kom förbi och tog med ett flyttlass inför Jons födelsedagskalas för klasskamraterna i morgon. På måndag - hans riktiga 8-årsdag - skall vi i släkten få komma och gratulera.

Nu skall jag lägga mig och sova bättre än i natt. Hade otrevliga drömmar och en del vakentid.
Sov gott ni också.


Kommentarer
Postat av: Bo Nilsson, Nyköping

Hej Ingrid. Bilden Du lagt ut här ovan, kan det vara Bellvikssjön?

2011-09-27 @ 13:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0