Torsdag 1 september igen.

En underbar kantarellsmörgår som förrätt. Rostbiff från Bellvik med potatis, bernaissås och vinbärgele. Trevligt sällskap. Kan man ha det bättre?!!

Nu är jag hemma igen och skall se på friidrotten och rensa trattkantarellerna. Lägger ut resten av bilderna så att jag är framme på dagens datum. Var så goda.




Så var tiden hos Elvy slut. Jag satte mig i bilen en regnig morgon för att köra till Stockholm och hämta Agneta för hemfärd. Hela vägen gick bra och huvudstaden var såklart inte helt lätt att hitta vägen i. Efter ett par felkörningar med en del tutande irriterade gubbar, kom jag rätt och körde in genom grindarna till Stora Sköndal och till Brittas hus. Där bodde jag på natten och hämtade Agneta i Enskede klockan 07.15,
Det tog EN  OCH  EN  HALV TIMMA att komma ut ur stan!!!! Inte klokt att folk vill bo så... I Bellvik har vi 7 mil till närmaste stoppljus som är vid övergångsstället utanför ICA Tallen i Vilhelmina...



Här försvann texten!!! Husen till vänster ligger i STORA  TUNA strax söder om Borlänge i Dalarna. Det är Brittas far som byggt och flyttat upp dem på backen ovanför sin fars och mors Hus (nederst). Där har alltså Britta vuxit upp.
Agneta och jag fortsatte till Borlänge för att hämta en stol jag haft på lager hos Sara Stenlind (Lottas dotter) som bor där. I Avesta fann vi en härlig Haglövsaffär där jag fyndade inför Nepalresan och dessutom fikade vi i ett underbart kafé som var möblerat med massor av soffgrupper i olika stilar.
När vi närmade oss Sundsvall körde vi ner till en restaurang vid havet och åt underbar mat. Jag tog strömming - sååå god! Vi var efter ett kompletteringsbesök på IKEA mellan klockan 19.30 och 19.58! hemma i Hoting strax före klockan 24...




Sedan jag kom hem har tillvaron varit fylld av lingon och lingon och lingon. Pernilla och pojkarna har varit med ute en eftermiddag och plockat. Gunnar och jag har nu rensat och kokat sylt på ca 250 liter! Är ganska trött på det men nu börjar svampen istället... Jag har åkt till Borga för att få koppla av ensam ett par dagar.

Idag följde jag med Eva ett par timmar ut i skogen. Härlig tur som slutade med ca 5 liter trattisar, litet fårticka och en rejäl regnskur.



NU. God natt.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Tack Ingrid för ett fantastiskt bildcollage och för en härlig sommarberättelse. Vad ni har hunnit med!!!Roligt att få dela minnena med er. Kramar K.

2011-09-01 @ 23:05:30
Postat av: A-E

Trevligt att du är tillbaka i bloggvärlden. Böckerna kom fram, tack snälla.



Ha en trevlig helg!

2011-09-02 @ 14:19:56
URL: http://aehandmade.wordpress.com/
Postat av: IL

Hej Ingrid! Tack för detta vackra collage. Att Du hade en fin resa förstår jag så väl. Välkommen tillbaka! Vi ses väl på Görans nån dag? Kram Ingrid

2011-09-03 @ 10:33:41
Postat av: A-E

Hej!



Skulle jag kunna få be om nått kort på de tovade tomtarna du hade i Borga? Jag försöker få ihop mina tankar hur jag ska göra och tror jag behöver ett kort.



2011-09-03 @ 13:00:18
URL: http://aehandmade.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0