12 juli Torsdag

Jag önskar att jag kunde vara på fler ställen än ett. Det är så många saker jag skulle vilja delta i och många projekt som jag skulle vilja blev färdiga. Men...

Denna helgen är det Norrlands största marknad i "grannbyn" ÅSELE. Det är bara 7 mil dit från Bellvik. Jag är inte så förtjust i markanader med en massa onigt till salu, men denna gången har vi i Doroteaupproret tre ställen som bemannas i fyra dagar. Vi håller på att samla in namn för att få till en FOLKOMRÖSTNING inom vårt landstingsområde. Det beror på att VLL har tagit av oss våra akutplatser på sjukstugan, våra jourläkare och beslutat att vi måste dela ambulans med grannkommunen Åsele. Med våra avstånd är detta en katastrof!
Landstinget har istället valt att lägga pengar på så mycket annat och vi blir utan tryggheten av en fungerande akutsjukvård. I Åsele vill jag alltså stå med mina listor hela helgen...

Så har vi våra möten på sjukstugan (se bilden), vi åker till Sorsele och samlar namn nästa helg och till Umeå 28 juli för att stå på Apberget och tala och samla namn Där förväntas jag följa med...

Här hemma på gården håller vi på med Hällastugan. Det är en gammal lada, som skall bli en sommarstuga - ateljé. Det är roligt och Gunnar behöver hjälp. Där vill jag vara ...

Jag har börjat röja omkring i huset efter en hel vinters vanvård. Det MÅSTE jag göra...

Jag tränar nu varje dag genom att gå en bra stund. Det MÅSTE jag också göra...

Väggarna i hallen och trappan upp till andra våning skall jag måla i sommar. Det är nog 30 år sedan det gjordes sist. Det bara VILL jag göra...

Så skall Gunnar slipa köksgolvet i sommar. Det skall bli jätteroligt att få fint där också. Där skall jag naturligtvis vara med och hantlanga...

I oktober tänker jag ta en resa till Kanarieöarna!!!!



Detta är bara en liten del av vår ockupantgrupp. Sommaren kallar och vi turas om att vara några. Vi har just haft ett klockan sex-möte med 27 deltagare. Några stannar kvar och sover på madrasser i sjukstugans foajé. På morgonen kommer avlösningen med nykokat kaffe på termos...
Vi tänker inte ge upp. Vi skall ha vår akutvård tillbaka!

Ha det bra var i Sverige Du än bor. Nu skall jag städa vidare...


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ingrid, Ingrid, kära, kära vännen min!

Du har en energi, som är otrolig! Jag känner igen dig och känner med dig. Men du, tänk på hjärtat, lova att du ser till att ta de viktiga pauserna.

Jag gläds åt att vi snart ses igen. Godnattkramar till er båda. K.

2012-07-13 @ 23:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0