Måndag 10 september

 
 
Måste kommentera personerna på collaget eftersom jag tagit fel och inte orkar ändra...
 
Efter mig i talarstolen kom jordbruksministern Eskil Erlandsson. Peter Örn satt med i soffan och var av stort intresse för media. Lisa Blockmann har gått i spetsen för det uppror på Gotland som har handlat om att skolor och förskolor måste få vara kvar. Hon är fembarnsmamma och bor och driver bageri på Fårö.
På kvällen satt jag bredvid författarinnan Katarina Mazetti som skrivit Grabben i graven bredvid.

Har kommit hem från Landsbygdsriksdagen i Ronneby. Det var Pia Sjögren och Inez Abrahamsson från Tärnaby resp. Vilhelmina som via Hela Sverige skall leva bad mig komma och prata om Doroteaupproret.
Jättespännande och ruskigt nervöst - men det gick bra. På 15 minuter fick ca 600 åhörare en resumé av de 223 dagar vi ockuperat sjukstugan och de fick veta det viktigaste om Folkinitiativet med namninsamlingen.
Oj, vad vi fick många uppmuntrande ord och till och med deltagande tårar. Underbart!
 
Förutom det var jag med i "Framtidssoffan" där vi samtalade om hur läget med protester kommer att vara om 10-15 år. Hjälper protester? Är uppror nödvändiga då också? Kommer vi fortfarande att se spåren av det vi gör idag, mm? Med mig i soffan fanns Peter Örn, en finsk professor, Lisa Blochman och den man som startade Gotlandsupproret.
 
Men jag var ju inte i Ronneby Brunn för inte. Unnade mig massage och litet lyx, för första gången i mitt liv. Alldeles, alldeles underbart - som Askungen sa...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0