Söndag kväll

Vi har nyss kommit hem från Einar och Agneta i Granberget. Det knastrar i vedspisen och tevattnet är snart varmt. Snart dags att avsluta kvällen och krypa till kojs. Gunnar snarkar nog redan där uppe.
Hos våra vänner fikade vi innan Gunnar och Einar satte upp ett räcke i trappan. Agneta gjorde en smarrig lasagne men middagen bestod för min del av en bakad potatis med smör eftersom min mage varit i olag sedan vistelsen på lasarettet. Nej, det var inte deras fel. Tror att det kanske var en reaktion efter allt som varit och ett ovanligt dumt val av lunch dagen efter en tvådagrsfasta. Korkat kanske man kan kalla det. Nu känns allt i alla fall bra och jag får nog en skön nattsömn.
Jag är så glad att jag inte längre behöver känna mig rädd. Vilken lättnad det är. Denna helgen har jag varit ensam hemma i Bellvik och inte alls varit orolig. Jag är så tacksam för det.
 
En härlig bild från påsken i Borga får Ni se här. Isak är snart sex år och en riktigt glad kille. Det blir gärna spex och bus och skratt. Här är vi på väg till farfar i gropen och vi skall få varma mackor efter en liten tur upp efter fjället.
 
 
 
Med den här goa killen i tankarna säger jag god natt. Vi ses och hörs en annan dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0