6 januari - nästa grådag

Man kan verkligen kalla det varannandagsväder! Igår strålande vintersol och - 18 och idag ser vi nästan inte bort tii Einars i snöyran och termometern visar oss på nästan blötsnö - 2 bara. Det var jättetungt att traska min timme idag. Plogbilen hade inte kört ännu och snödjupet var nog 8-10 cm. Men det var väl bara bra antar jag.
 
Dagen har vi tillbringat med att i första hand heja på di svenske på skidor av alla slag. Kalla, Wiken, Haag, Hellner, Olsson, Halvardsson och resten i slalombacken som avslutade Tour de Ski. Bra prestationer och en fantastisk viljestyrka har de alla. Jag blir inspirerad och skall till veckan byta mina promenader västöver och ystöver mot skidturer runt berget. Då kan jag i alla fall välja om jag vill åka medsols eller motsols...
Nej, skämt åsido ger det nog mera träning och kanske litet fler upplevelser att fara ut i skogen. Det jag upplever nu på vandringarna genom byn är när gardinerna rör sig, hundarna skäller och om spåren visar om postbilen kommit eller inte. Ingen trafik. Tänk er sörlänningar att kunna gå på vägen i en och en halv timme utan att se en enda bil!! Jag skall nog inte klaga. Ren luft i lungorna hela tiden. Välkomna hit!
 
Ikväll skall jag försöka ladda ur min smarta telefon bilder som jag tagit idag. OM jag lyckas skall Ni få se hur det ser ut från landsvägen upp mot Inga-Greta Förares fina lilla stuga. Ett riktigt typiskt trollandskap vill jag lova.
Önska mig lycka till med dessa hemska tekniska grejor. Skall klara det!
 
Vi ses och hörs senare. Annars God natt och må så gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0