Ett nytt år är här.

Det var två månader sedan jag skrev senast. Hoppas att Ni inte har glömt mig alldeles.
Sedan sist har det hänt en del och här kommer det i korthet.
 
* Doroteaupproret har samlat ihop nästan 25 000 namn som är överlämnade till Landstinget. Det innebär att det blir en folkomröstning farmöver - kanske i vår.
* Jag har haft en hjärtrusning till för en vecka sedan och är litet skakig i min tilltro till att allt skall bli bra igen på riktigt. Måste bli lättare och skaffa mig mera kondition säger min expertis. Skall syssla med det nu på allvar!
* Jag gör uppehåll med engagemanget i  Ockupationen och landstinget i en eller ett par månader. Måste vila och ta hand om mig själv.
* Har varit farmor både i Dorotea och i Ås före jul. (Finns bilder på det)
* Med Gunnar är det som det är. Tyvärr inte bättre. Som tur är har vi ju en bra traktor nu och en snöslunga finns, men det är ändå mycket tungt som måste göras på en gård...
 
Nyårslöften har jag inga ännu. Det verkar som om det ibland är svårt att få till dem så därför låter jag bli. Men jag har satt upp mål att försöka nå. Tror att jag skall hålla tyst om de flesta. Har i alla fall börjat traska efter vägen mot hälsosammare kost. Det innebär att det är bra om Du inte bjuder mig på bullar och kakor när jag tittar in. Tack för det.
Eftersom jag inte bloggar i tidningen VK om Doroteaupproret nu på ett tag, så skall jag roa mig med denna bloggen och bilder i masssor istället. Det är kul om jag ser att någon tittar och läser då. Kommentera gärna. Jag svarar så fort jag kan.
 
NU BÖRJAR JAG: Alltså 2013 - här kommer jag!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Erika

Jag läser, det vet du väl. Krya på dig o gubben.

Kram fr mig.

2013-01-01 @ 21:55:18
URL: http://aehandmade.com
Postat av: Kerstin

Jag läser också. Hör av mig i morgon. Godnattkramar till er. K.

2013-01-01 @ 22:21:17
Postat av: Anonym

Och jag har precis läst dina inlägg, på onsdagkvällen den 2 januari 2013,klockan 22.50. Tråkigt att du inte vill bli bjuden på fika längre. Men huvudsaken att du uppnår dina mål mot en bättre hälsa, det är det som är det viktigaste för oss alla. Ha det bra!
Elsa

2013-01-02 @ 22:51:54
Postat av: Svägerskan

Kaffe och prat blir man bara lättare av...
Jag kan ju faktiskt ta en i veckan, eller hur?!

2013-01-03 @ 19:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0