Fortfarande 1 januari 2013.

Jag har suttit halva kvällen och komponerat collage på decembers bilder. Det är en vilsam avkoppling.
Ni skall få se resten också.
 
Julen tillbringare vi alltså i Ås hos Johan med familj. Eftersom Magnus och hans familj firade i Småland var vi extrahusse och matte till hans två jämthundar, så bortavaron blev kort. Redan på juldagen vände vi bilen mot Bellvik igen.
På annandagen kom sedan Petter, Maria, lukas och Olle till oss för att ha "julafton".
Dagen efter dök Johan och barnen upp eftersom Malin jobbade och pluggade. OCH bara förmiddagen därpå skenade mitt hjärta riktigt ordentligt. Det bar av med ambulans och helikopter till lasarettet i Lycksele. Där fick jag vara över natten trots att hjärtslagen ändrat sig från 220 slag per minut till 70-80...
 
Så hemma igen med ökad dos medicin. Johan och barnen kvar och jag trött och rädd. Gunnar och Johan servade oss alla. Hjalmar och Hilde förkylda! På söndag packade Johan barn, kanin, snowboardar, skidor, toppjaktsgrejor och körde till Hjälta där mamma Malin mötte upp.
Samma dag körde Magnus norrut och landade på Furuvägen mitt i nattens snöyra.
 
Nyårsafton blev Gunnar med Hjalmars förkylning. Snorar och harklar mer än vanligt.
Vi var ensamma på kvällen, trots att Petter ringde och ville att vi skulle komma dit
 
Igår och idag.
Har promenerat ganska snabbt en timma per dag. Skottat snö runt husen. (Mina sjukvårdspojkar säger att jag SKALL röra mig och skaffa mig kondition! Och jag skall bli mycket lättare.) Tittat på Tour de Ski, ätit rester - utan potatis, bara grönsaker! - kramat Jon och Magnus som kom för att hämta hundarna och grejat med bilderna på datorn.
 
Imorgon skall jag lägga ut bilderna från Julafton i Ås. Texten försvann på det collage jag sparat. Orkar inte fixa det nu...
 
Ni får bilder på Petters familj och på Johans gäng när de for från oss dagen före nyårsafton istället...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ingrid och Gunnar! Vilken rikedom!!!!! Vi gläds med er. K.

2013-01-02 @ 11:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0