Irland var en upplevelse!

Tillsammans med min goda vän Kari upplevde jag Dublin och litet av Irland en långhelg. Det var alldeles underbart jättekul.
Bil till Sundsvall och Arlanda. En natt på hotell där i fantastiska sängar. Flyg till Dublin och där:
* bra hotell                                                   * vänliga människor
* lunch på en mysig pub                              * vackra och storslagna byggnader
* jättegott öl                                                 * underbart väder
* mysig stadskärna utan höghus                 * mycket kul att fotografera
* massor med underbara dörrar                  * havsdofter
* trevliga sundsvallsbor som ressällskap    * Irish coffe  
* mera mysiga pubar                                   * skratt, skratt, skratt
* busstur till Wicklow Mountains                  * vacker leende natur
* får, kor, hästar                                           * landets historia 
Hemresan över Nordsjön och Sydnorge. SAS.
 
Regn och kyligt i Stockholm. En natt hos vännen Britta och Kari hos sin syster, båda i Sköndal...
Biltur till Sundsvall. En natt på Kyrkgatan och sedan hem.
 
Visar er några collage.
 
 
 
 
 
 

Nästa gång skall jag berätta mera om mitt vardagsliv i dagens Bellvik och Dorotea.
Igår for Johan och hans barn tillbaka till Ås och Östersund efter en mysig stund hos farmor och farfar.
Ikväll sover jag på sjukstugan (ockuperar). Här har nu funnits ockupanter i 518 dagar!! Fantastiskt!
Regnmolnen har lättat och SMHI lovar oss en fin dag imorgon. Då blir det mera städning i Morfars stuga och i Lillstugan. På kvällen blir det möte på sjukan igen och mera strategiprat inför folkomröstningen...
 
Hoppas att Ni alla får en bra natt. Jag skall krypa under täcket och inte vakna förrän personalen smyger in en termos med nybryggt kaffe till oss.
 
Ha det bra!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0