En fantastisk skidsöndag!

Förutom Johan Olssons otroliga guldmedalj på VM - femmilen i Val Di Fiemme, har vi tittat på Vasaloppet där Magnus var med. Det blev skidåkning i över sju timmar, men jag har ju inga problem med det eftersom jag älskar att se allas prestationer i spåren. Tårarna rinner ofta.
 
Vi började med Vasaloppet och tack vare SMS på telefonen kunde vi följa tiderna vid varje kontroll: Smågan, Mångsbodarna, Risberg, Evertsberg, Oxberg, Hökberg, Eldris och målet i Mora. Med varje tid följde också en prognos för när han skulle vara vid nästa ställe och i mål om han höll den takt han gjort... Otroligt! Det stämde så när som på 2 minuter.
 
Så var det dags för femmilen. Jag trodde att det skulle bli en tråkig stund med en hel hög åkare i samma klunga, eftersom det var masstart. det brukar ju bli så. Men icke denna gången. Cologna stack och Johan Olsson med honom. De fick en lucka och spänningen steg. Cologna föll och Johan O blev ensam i täten. Det var nog många fler än jag som trodde då att han snart skulle vara infångad.
Han höll i fyra mil med en otrolig kraft och vilja. Han tog guldet!
 
 
Nu är denna dagen slut och dags att hämta kraft inför morgondagen.
Jag önskar alla trötta skidåkare en god natt med många timmar vila - och Ni andra också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0